måndag 22 december 2008

Bredband2 är skiiit!

Får snart nervsammanbrott!

Vi har haft bredband och IP-telefon via Adamo ett tag nu. Det har fungerat hur bra som helst. Nästan inga avbrott och kundtjänsten har fungerat väldigt bra. Nu ska de tydligen inte ha någon verksamhet i sverige längre och har lämnat över sina svenska kunder till Bredband2. Sen detta skedde har inte vår IP-telefoni fungerat alls. Ringde förra söndagen för att felanmäla men kom inte fram så vi skickade ett mail istället. På hemsidan står det att de har 24 h kundtjänst men man får inget svar om man mailar och det går inte att komma fram per telefon.

"Det är många som ringer just nu, försök igen senare". Snacka om att känna sig maktlös. Det går inte att få tag på mongona!!! VI har ju inte ens valt denna leverantör.. Och nu kan vi inte säga upp det eller nånting för det går inte att få tag på dem!! Hittade nå slags konsumentverk för telefoni och skickade ett klagomail där. Har inte fått svar än så vi får se vad som händer.

Har skickat nåra fler arga mail men det verkar ju inte spela någon roll.

Va gör man? Polisanmäler? Gaaaah. Vill ha fungerande telefon. Och vill verkligen inte betala för en tjänst jag inte kan använda.. Men vad gör man när räkningen kommer? Kan ju inte låta bli att betala.. Inkasso osv..

Känns ju jävligt störigt att man bara blivit avdumpad på Bredband2 utan något att säga till om.

Bredband2 är skiiit. Spread the word!

/K

4 kommentarer:

Anonym sa...

idioter

Kattiz sa...

nu är det up and running igen. men nästa gång nåt pajjar lär vi byta leverantör..

Anonym sa...

Håller med Dig till 100%. Deras sk. support bör kallas för sup-ort.
Har redan sagt upp abonnemanget efter övertagandet och beställt nytt från Bahnhof...få se om dom funkar bättre.

Kattiz sa...

De har i stort sett ingen support. Men jaja. Vi kanske också får byta till Bahnhof så småningom.