onsdag 18 februari 2009

Frozen and pryltokig

Fick min nya mobiltelefon igår. Spännande. Patrik lekte mest med den. Tycker jag var rätt bra för då slapp jag själv hitta alla funktioner. Hehe. Det jag provade först var såklart att skriva SMS. Det är jag mycket nöjd med. :) Ska lägga upp musik på den idag och kanske nån serie för att se hur bra den spelar upp sånt.

Nu i dagarna får jag tele2-SIMkortet. Då kan jag MMSa och SMSa och ringa till Isabel gratis. Weee :) Synd att jag inte känner fler som har tele2. Patrik ska ju skaffa det också men blir nog inte förrän i mars.

Börjar bli krasslig..kommer säkert vara såhär småkrasslig nu i ett par veckor utan att det bryter ut. Finns ju inget mer irriterande. Eller så blir jag jättesjuk lagom till att jag ska åka till Malmö nästa helg. Skulle ju vara typiskt.

Idag lunchade jag med Vlad. Han har det mest lustiga sättet att räkna ut hur mycket det kostar om man skulle laga mat hemma istället för att äta ute varje dag. Han räknar nämligen med kostnade av hans egen tid. Tss. Lustig. :) Han har skaffat städhjälp till sin lägenhet nu också. Tydligen nåt vi kan få till ett bra pris genom jobbet. Blev väldigt avundsjuk. Vi skulle verkligen behöva städhjälp för vi är så kassa på att städa. Vi skjuter bara upp det hela tiden. Enda gången vi städar är när vi ska få besök. Annars struntar vi i att det är grus och damm överallt. Men Patrik totalvägrar städhjälp. Tycker väl att det är för överklass eller nåt. Men städa då damnit! Annars smyganställer jag nån som städar nån gång när han är borta. Muahahhahha!

Kan ju tilläggas att när vi väl städar så gör vi det ju aldrig så noggrant som någon från en städfirma skulle göra. Lister och ställen som man inte ser. Väggar, ugnen osv. Haha.. nu lät det som om man inte ser väggarna. Knasigt.

Fryyyser så jäkla mycket hela dagarna. Måste ha två tjocka tröjor för att inte frysa. En vanlig luvtröja och sen en stickad kofta över. Galet.. Jobbigt att frysa hela tiden!!!

/frusen K


3 kommentarer:

Anonym sa...

tele2 är det samma som comviq? jag hoppas.....

Kattiz sa...

jes.. de är ett å samma. :)

Anonym sa...

wiiiiih... när kommer det dååå? innan helgen hoppas jag... ska iaf messa dig ;-)

PUSS